een hondje aan een leiband... of was het nu een bulldog?(3)

The arena awaits...

Moderator: thomasje666

User avatar
thomasje666
Pawn of Evil
Pawn of Evil
Posts: 653
Joined: Tue Oct 26, 2004 8:31 am
Location: achter de groene heuvels, door het donkere bos
Contact:

een hondje aan een leiband... of was het nu een bulldog?(3)

Postby thomasje666 » Wed Jan 17, 2007 11:15 am

Nadat Placentor heeft gebaad in het genot van de overwinning op de halforc (of gewoon in diens ingewanden...) Besloot hij wijselijk door de open deur de wachtkamer te verlaten... Twee dagen heeft hij zich kunnen verschuilen. De comotie rond de verdwenen dwerg is groot. Gisteren nog hoorde hij twee wachters spreken over een beloning van 100 goudstukken voor wie de dwerg vindt, DOOD OF LEVEND!!
Ondanks het onmetelijke plezier dat Placentor beleeft aan het verstoppertje spelen met de wachters gaat hij zijn kans wagen om de buitenwereld terug te vinden.
Twee dagen van scouting hebben hem een ideaal plan opgeleverd: aan de oostelijke zijde van de arena is een kleine deur. Die wordt maar zelden gebruikt en is weinig bewaakt. Waarschijnlijk staat er niet meer dan één wachter, aan de buitenkant van de deur. "Peanuts" denkt Placentor. Hij sluipt door de gangen. "Hier naar links, dan na 20 meter naar rechts en dan is het nog maar enkele passen tot de deur... HaHa, VRIJHEID!!" denkt hij.
Net als hij de gang links ingaat staat hij oog in oog met dwerg! Aan zijn tuniek te zien een wachter.



Fysieke beschrijving van de ruimte:
De gangen zijn 5ft breed. Waar Placentor links af is geslaan kon hij ook rechts, die gang - nu recht achter hem - loopt uit op een deur.
Tegenover Placentor - achter Al Jazeera - loopt de gang nog ver door. 5 meter achter Al Jazeera is de gang aan de rechterkant die naar de buitendeur leidt.
De wachter heeft een das als animal companion die ergens tussen diens voeten rond kruipt...

Even is het stil. De twee individuen staren elkaar aan: "Fuck! Een wachter", denkt Placentor. "Dit is hem! Die honderd goudstukken zijn van mij!", denkt Al Jazeera.
Last edited by thomasje666 on Fri Jan 19, 2007 1:05 am, edited 4 times in total.

User avatar
thomasje666
Pawn of Evil
Pawn of Evil
Posts: 653
Joined: Tue Oct 26, 2004 8:31 am
Location: achter de groene heuvels, door het donkere bos
Contact:

Postby thomasje666 » Fri Jan 19, 2007 1:03 am

De spelers rollen hun initiatief:

User avatar
1337eskimo
Site Admin
Site Admin
Posts: 1588
Joined: Wed Oct 13, 2004 2:44 pm
Location: LaLaLaLa
Contact:

Postby 1337eskimo » Fri Jan 19, 2007 1:11 am

natural 20... init 23!

Grrr, nog een dwerg...
Im in ur noun, verb-ing ur noun.

User avatar
El Mejor Midisound
High Priest
High Priest
Posts: 443
Joined: Tue Jan 16, 2007 10:10 pm

Postby El Mejor Midisound » Sat Jan 20, 2007 10:23 am

natural 20 : 21! (up for the DM to describe :p)

With a quick word and the flick of a wrist ...

User avatar
1337eskimo
Site Admin
Site Admin
Posts: 1588
Joined: Wed Oct 13, 2004 2:44 pm
Location: LaLaLaLa
Contact:

Postby 1337eskimo » Sat Jan 20, 2007 12:25 pm

Ik ben net naar links gegaan. 20 meter verder is de gang naar rechts. Al Jazeera staat net voor die gang. Dus... 20 meter, 60 feet?

Was ik maar geen dwerg! Had ik mijn wapen al maar getrokken!

Placentor trekt zijn gigantisch zwaard, en heeft zijn schild gereed. Hij beweegt zich anticiperend vooruit...

Draw weapon
Draw shield
Move 20ft.
(wist helemaal niet dat dat mocht - in PHB p141. Als je bab +1 hebt mag je wapen trekken of shield readyen combineren met een move. DM interpretatie: mag ik dan dat 2x op een ronde doen en een double move actie maken?)
Im in ur noun, verb-ing ur noun.

User avatar
thomasje666
Pawn of Evil
Pawn of Evil
Posts: 653
Joined: Tue Oct 26, 2004 8:31 am
Location: achter de groene heuvels, door het donkere bos
Contact:

Postby thomasje666 » Sat Jan 20, 2007 12:54 pm

Ik heb het een paar keer gelezen (eens gewoon, eens met boek ondersteboven, eens van voor naar achter...)
Moeilijke bevalling, maar er staat "you can combine one of these actions with a regular move..." Je wapen en schild nemen zou normaal het einde van je beurt zijn, maar omdat je een meer ervaren vechter wordt (BAB +1 of meer) kan je toch nog lopen. Je mag in principe dus drie acties doen [draw, draw, move], vier acties kunnen doen [draw, move, draw, move] zou BAB +1 wel vreselijk sterk maken...
Aanvaardbaar?



Dus...
Placentor haalt zijn zwaard en schild boven en beweegt zich naar de wachter.

Beiden staan nu op ongeveer 40 ft van elkaar.

De animal companion doet zijn acties op dezelfde initiatief als de druide. De das zal niet bij het zien van Placentor denken: "Heej, dat is die ene gladiator die ze kwijt waren", en zal dus pas actie ondernemen als zijn druide daar een aanleiding toe geeft.

User avatar
El Mejor Midisound
High Priest
High Priest
Posts: 443
Joined: Tue Jan 16, 2007 10:10 pm

The game begins

Postby El Mejor Midisound » Mon Jan 22, 2007 12:28 am

Al Jazeera steps forward, calmly raising her arm, fingers pointing towards the dwarf and smiling almost frantic.

"You who taketh the earth's riches for your protection, you shall face nature's revenge!"

After that he starts muttering a word of power and the room fills with energy.

move action(15 ft) + ready standard action (cast spell: heat metal on placentor's armor if attacking) + use dodge feat for +1 ac.

User avatar
1337eskimo
Site Admin
Site Admin
Posts: 1588
Joined: Wed Oct 13, 2004 2:44 pm
Location: LaLaLaLa
Contact:

Postby 1337eskimo » Mon Jan 22, 2007 12:39 am

"What queer guards they use these days", Placentor thinks when the dwarf starts shouting something that's probably irrelevant. He suddenly bursts into a terrible charge, losing all self control, not aware of the fact that his armor seems to be heating up rapidly.

Rage + Charge

To hit (+2 rage, +2 charge): 25
Damage: 10

His blade finds flesh true enough...
Im in ur noun, verb-ing ur noun.

User avatar
El Mejor Midisound
High Priest
High Priest
Posts: 443
Joined: Tue Jan 16, 2007 10:10 pm

Postby El Mejor Midisound » Mon Jan 22, 2007 4:28 pm

Shocked by the raging brute, Al Jazeera gulps and takes some distance, his hands go towards his wounds and he lets the magic do its work.
He's looking wildly now to get as far away from this raging madman as possible.


five foot step backwards +cast cure light wounds (cured 9 hp)

User avatar
thomasje666
Pawn of Evil
Pawn of Evil
Posts: 653
Joined: Tue Oct 26, 2004 8:31 am
Location: achter de groene heuvels, door het donkere bos
Contact:

Postby thomasje666 » Mon Jan 22, 2007 4:44 pm

Al Jazeera staat nu - na enkele stappen terug te hebben gedaan - vlak voor de opening die naar de uitgang leidt.

Placentor begint zich na zijn charge af te vragen waarom ze geen airco hebben geïnstaleerd in die f*cking arena.

Wat doet de Animal Companion?

User avatar
El Mejor Midisound
High Priest
High Priest
Posts: 443
Joined: Tue Jan 16, 2007 10:10 pm

Postby El Mejor Midisound » Mon Jan 22, 2007 10:04 pm

The animal companion feels the angst of his master, but, determined to save him he umm, points his paw and squeeks!
[Insert Badger battle fury cry]

[EDIT] Badger doesn't casts obscuring mist, but runs to and fro the dwarven maniac in order to distract him for a while but he's mainly frustrating his master with his total lack of... (usefulness, basicly)

aid another for extra AC[failed]
Last edited by El Mejor Midisound on Tue Jan 23, 2007 8:34 pm, edited 1 time in total.

User avatar
1337eskimo
Site Admin
Site Admin
Posts: 1588
Joined: Wed Oct 13, 2004 2:44 pm
Location: LaLaLaLa
Contact:

Postby 1337eskimo » Mon Jan 22, 2007 11:33 pm

Whoaw, can badgers even do that?!

Placentor will continue to stick pointy stuff into the druid - may I proceed?
Im in ur noun, verb-ing ur noun.

User avatar
1337eskimo
Site Admin
Site Admin
Posts: 1588
Joined: Wed Oct 13, 2004 2:44 pm
Location: LaLaLaLa
Contact:

Postby 1337eskimo » Wed Jan 24, 2007 3:59 pm

Never mind my last post so.

Placentor advances, thinking about striking the druid again.

Placentor doesn't actually remember ever seeing a badger before, but it sure looks tasty... come to think of it, Placentor can't even remember when he last ate.

To hit: Natural 1
Dex check: 11+3=14
Im in ur noun, verb-ing ur noun.

User avatar
El Mejor Midisound
High Priest
High Priest
Posts: 443
Joined: Tue Jan 16, 2007 10:10 pm

Postby El Mejor Midisound » Thu Jan 25, 2007 10:29 pm

Righty so, ik doe nog een stapje naar achter alvorens mij compleet te verhullen in, je raad het al... rook!

The badger jumps up and down, looking for a soft spot in the knee caps, he finds a spot and jumps, fangs at the ready!

badger to hit (17), me thinks he's dangling with his teeth stuck in the chain armor

User avatar
thomasje666
Pawn of Evil
Pawn of Evil
Posts: 653
Joined: Tue Oct 26, 2004 8:31 am
Location: achter de groene heuvels, door het donkere bos
Contact:

Postby thomasje666 » Thu Jan 25, 2007 11:46 pm

Met een bruuske sprong bijt Drit - de das van dienst - naar Placentor's kruis. Venijnig bijt het beest door de de dwerg z'n broek, om dan tot de vaststelling te komen dat Placentor door z'n ervaring als gladiator bedacht was op zulke vuile trucen... De das bijt in een stuk metaal. "GRRMMBBBBLLLLLLFFFF, Ik haat blikvoer", denkt Drit.
Terwijl zijn das voor de nodige afleiding zorgt uit onze druide enkele wijze woorden. Bij de subtiele geste van zij pols wordt hij omringd door een dichte mist...
"Straffe scheten dat die kerel laat", denkt Placentor, terwijl zijn eigen metalen jasje warmer en warmer wordt...



Terwijl Drit en Placentor in melee staan te vechten, staat Al JAzeera op 10 ft van hen af.

De druide had Heat Metal gecast, maar omdat het geen Unattended Metal was, had de barbarian er nog een Will Save tegen: DC 15 (correct me if I'm wrong, Al Jazeera)
Als de save gefaald wordt, mag de druide 1d4 werpen om de schade aan Placentor te bepalen...


Return to “FIGHT CLUB”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest