Vrijdag=visdag, en waar haal je vis? Juist, op de markt! (4)

The arena awaits...

Moderator: thomasje666

thomasje666
Pawn of Evil
Pawn of Evil

Vrijdag=visdag, en waar haal je vis? Juist, op de markt! (4)

Postby thomasje666 » Wed Feb 21, 2007 5:42 pm

Placentor ruikt de vrijheid al. Hij stormt naar buiten.
Het is marktdag, het marktplein ligt vlak aan de arena en onze barbaar stormt zonder er verder bij na te denken de massa in. In de massa valt te verdwijnen... *JOTTEM, vrijheid* denkt Placentor.
In zijn dolle enthousiasme kijkt hij niet echt waar hij loopt. Aan de viskraam van Kostunrix heeft El Jalapeño Ascetico net een heerlijke zalm gekocht. Placentor bonkt in volle vaart tegen hem aan en ..*flap*.. daar valt het heerlijk stuk gerookte vis op de stoffige grond van het marktplein.

Op de markt is het druk, maar niet over-de-koppen-lopen-zoals-op-veel-te-dure-zomerfestivals-druk. U weet wel, een gezellig doorsnee marktdag.

De spelers rollen hun initiatief:

[/b]

1337eskimo
Site Admin
Site Admin

Postby 1337eskimo » Wed Feb 21, 2007 6:28 pm

I rock

Init: 23
Im in ur noun, verb-ing ur noun.

thomasje666
Pawn of Evil
Pawn of Evil

Postby thomasje666 » Thu Feb 22, 2007 9:55 am

Bon, gezien El Jalapeño Ascetico een init van 16 had, mag Placentor als eerste...

Geijhan
Lesser God
Lesser God
Location: You don't know where I've been, Lou, you don't know where I've been!

Postby Geijhan » Thu Feb 22, 2007 9:57 am

Yeah, well, I play the blues.

Init: 16

Make your move, salmon-defiler.

Edit: I've been post-sniped!

1337eskimo
Site Admin
Site Admin

Postby 1337eskimo » Thu Feb 22, 2007 10:58 am

Hah :)

Krijg ik zometeen ook even een ruwe beschijving zodat ik weet waar ik tegenover sta?

Mmm, in die arena kreeg ik brood en water, en dan nog maar 1 portie, das veel te weinig voor n dwerg met n maag als n verbrandingsoven.

Placentor trekt zijn zwaard, en wil snel de commoner met zijn vis even neerprikken, opdat hij zijn verrukkelijke maaltijd kan wegpikken.

To hit: 24
Damage: 10

Geijhan
Lesser God
Lesser God

Postby Geijhan » Thu Feb 22, 2007 12:31 pm

El Jalapeño Ascetico gaat naar de markt gekleed in zijn gewoonlijke (kwatongen beweren enige) outfit: Een roze en geel gestreepte cape, die wappert rond zijn best wel ontwikkelde schouders, een spannend broekje in dezelfde kleuren, hoge vuurrode laarzen (you blind yet?) en, natuurlijk, aangezien het hem niet om de roem te doen is, een zwart worstelmasker met zilverkleurige sterren rond de ogen.
Natuurlijk, momenteel is zijn bronzen lijf niet ingeolied...die zalmen zijn al glibberig genoeg voor zijn mensenhanden!

Het feit dat er nu ook ander metaal rond mijn ogen flitst, ontstemt mij echter een weinig. Het (markt)publiek zal krijgen wat het ongetwijfeld wilt: een door de modder gesleurde onverlaat!

Bij deze: ground, meet scoundrel; scoundrel, meet ground.

To attack (grapple): 22 (w00t)
Opposed grapple check: 31

Indien ik de opposed grapple check win:
Damage: 8

Mezir
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Mezir » Thu Feb 22, 2007 1:01 pm

:lol:

The crowd goes wild!

1337eskimo
Site Admin
Site Admin

Postby 1337eskimo » Thu Feb 22, 2007 3:23 pm

Placentor yelps as he gets clotheslined backwards, his head flopping down next to the discarded fish. His sword clatters to the floor, and his hand goes towards his belt, grasping for one of his throwing axes. He screams, realising that it's time to stick metal into bad guys again, and thrusts his axe towards the colourful wrestler.

Opposed grapple: 23 (I take damage)
I rage
Grapple check to draw weapon: 23
To hit: 9
Crap

Geijhan
Lesser God
Lesser God

Postby Geijhan » Thu Feb 22, 2007 4:37 pm

[OOC]Ben nu niet zeker of dat "drawing a weapon" gedoe opposed is of niet. Het is de enige grapple check die niet over opposing spreekt. DeeeehM?
Anyway, for fluid play's sake, ga ik ff veronderstellen van niet[/OOC]

Bovenop zijn tegenstander gezeten, vindt El Jalapeño Ascetico het helemaal niet leuk dat er een werpbijl tegen zijn laarzen aanschurkt. Hoe maken we stoute armpjes duidelijk dat ze stil moeten zijn? Juist, we leggen er een knoop in!
Eens even zien, mijn pols op de uwe en vervolgens...uw...elle-boog..in..uw...oor!

Opposed grapple check: 17 (excuses aan onze DM voor de 40 onnodige rerolls, ik heb irony doen flippen, denk ik)
Edit: dit is dan de opposed check voor het trekken van het wapen (hetgeen dus lukt) en dan moet ik er nu een nieuwe opposed grapple check tussenzwieren om te zien of dat knopen van die arm lukt. Right?

New and shiny opposed grapple check: 35 (it's a crit! But that doesn't matter, right?)
Damage (if applicable): 4
Last edited by Geijhan on Thu Feb 22, 2007 5:16 pm, edited 1 time in total.

thomasje666
Pawn of Evil
Pawn of Evil

Postby thomasje666 » Thu Feb 22, 2007 4:59 pm

DM to the rescue!!! (Zie mij eens door de lucht vliegen met mijn spandex pakje, met op mijn imposante torso een omgekeerde roze driehoek waarin met appelblauw-zeegroene letters DM staat geschreven... Ik lijk wel raketman!)

Volgens mijn D&D Player Manuelletje moet je bij Draw Weapon een Grapple Check maken, en voor zover ik begrepen heb, is een grapple check altijd opposed... Dus voor Placentor nog maar kan proberen zijn bijltje doorheen uw schoon kostumeke te prikken moet jij rollen om te zien of hij z'n bijl wel vast heeft...

Wat dat inhoud voor het vervolg van het spel: niet veel. Als Placie z'n check niet haalt, heeft hij nog twee bijlen aan z'n riem hangen, als ie z'n check wel haalt heeft ie er eentje weggesmeten, tevergeefs...

ps: het was inderdaad even schrikken, die 41 rolls of a d20...

Geijhan
Lesser God
Lesser God

Postby Geijhan » Tue Feb 27, 2007 2:09 pm

pompompom...?

thomasje666
Pawn of Evil
Pawn of Evil

Postby thomasje666 » Tue Feb 27, 2007 2:23 pm

Euhm...
U (El Jalapeño Ascetico) mag een opposed grapple check maken. Placentor had de zijne reeds gerolld: "Grapple check to draw weapon: 23"

zoiets?

Geijhan
Lesser God
Lesser God

Postby Geijhan » Tue Feb 27, 2007 2:31 pm

thomasje666 wrote:Euhm...
U (El Jalapeño Ascetico) mag een opposed grapple check maken. Placentor had de zijne reeds gerolld: "Grapple check to draw weapon: 23"

zoiets?

Kheb der al 2 gemaakt in mijn post. 1tje voor het drawing te opposen (17-failed) en 1tje om te checken of ik hem in mijn actie damage doe zoals met een unarmed strike (35-"new and shiny opposed grapple roll" in uw mail) en reeds de damage gerolld voor als ik die check win.
Dus, tenzij ik nu helemaal de kluts kwijt ben: Placentor kan nu die roll opposen en vervolgens zijn eigen actie uitvoeren.

thomasje666
Pawn of Evil
Pawn of Evil

Postby thomasje666 » Tue Feb 27, 2007 3:47 pm

aha, ik ben dus niet de enige die balanceert op het het randje van de kluts kwijt zijn... :P
Maar ik denk dat je gelijk hebt...
Dus Placie mag z'n opposed grapple check doen om jouw Unarmed Strike Thingie - eventueel - te vermijden...

EDIT: Nu zie ik het, jij hebt jouw post ge-edit, en daarmee leek de achteraf geworpen OGC nog steeds niet geworpen... ofzo... het lijkt allemaal weer ergens op te slaan... op Placentor bijvoorbeeld... :P
(De DM excuseert zich even voor deze woordspeling...)

thomasje666
Pawn of Evil
Pawn of Evil

Postby thomasje666 » Mon Mar 05, 2007 1:23 pm

Euhm... onze praeses heeft net een goei toek op z'n bakkes gehad (Damage 4 als z'n OGC faalt)... hij mag nu een poging wagen...

Return to “FIGHT CLUB”