character info

Adventures gather around the campfire and plan adventures. The world of Krynn offers many opportunities to gain glory and wealth. A world destroyed and rebuilt many times but always influenced by dragons, filled with different races and various types of magic lies ahead. The Age of Mortals has begun, with the return of the gods both new and old values struggle to ensure their survival.
Rasputim
Evil Incarnate
Evil Incarnate

character info

Postby Rasputim » Thu Jul 05, 2007 4:23 pm

Nu de Campaign al een tijdje loopt (lvl 15) worden back up characters gemaakt volgens klassieke 4d6 rols met een vrije +2 add aan één van je abilities.
Als fonds voor de uitrusting ervan wordt de voorziene wealth van DMG voor een character van 2 levels lager gehanteerd. Dit bedrag spendeer je zoals je zelf wil (vanaf heden.

De boeken die je mag gebruiken zijn ondertussen uitgebreid naar:
- Core rules
- Dragonlance: Campaign Setting, Age of Mortals, Bestiary of Krynn
In overleg kan dit uitgebreid worden met andere Dragonlance gerelateerde bronnen voor kleine dingen als een feat hier, spell daar, item,... (eventueel class) Indien dat het vlot spelen of het character concept ten goede komt.

Rassen zijn vrij te kiezen op dit moment tot size = large. Deze rassen hebben vaak een level adjustment. Deze is met één verlaagd daar een lvl adj+1 weinig impact heeft. Templates kunnen maar geen half dragons daar deze eigenlijk niet voorkomen in de setting.
Prestige classes mogen natuurlijk naar believen genomen worden al verwacht ik wel dat eenmaal erin toegetreden er een aantal levels in genomen worden vooraleer over te schakelen naar een andere prestige class. Uitzonderingen zijn de knight ordes(Solamnia, Neraka, Legion of steel) daar anders doorgroeien naar hogere ordes niet echt mogelijk is.

Wat verwacht ik nu van background van jullie:
- beschrijving wie je PC is: zijn afkomst, belangrijke gebeurtenissen, ....
- een duidelijke reden waarom hij/zij de streek van afkomst heeft moeten verlaten en er niet direct zal terugkeren. Dit kan gerelateerd zijn aan persoonlijke queeste, vervolging,...

That's it, ik denk dat deze update een beetje alles omvat.
Last edited by Rasputim on Wed Feb 18, 2009 12:29 pm, edited 5 times in total.

Rasputim
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Rasputim » Mon Aug 06, 2007 2:05 pm

Update: Voor de Clerics en aanverwanten
Op dit moment van de tijdlijn kan men zich niet langer richten tot Paladine of Takhisis aangezien beiden niet langer tot de goden behoren

Update: Gnomes
De standaard gnome is de Thinker Gnome, de "Mad Gnome" of "Thinkers" daarentegen heeft niet dezelfde als zijn rasgenoot chaotische denkwijze en als hij/zij dingen maakt blijken die nagenoeg steeds te werken en dat zonder de bijkomende effecten die typisch zijn voor gnoomse uitvindingen
Voor zij die zich willen toeleggen allerlei dingen in elkaar te knutselen
- craft (thinkering) is de skill ervoor, met een +2 bonus voor gnomes en een synergy bonus (+2) op disable device bij 5 ranks

Update: Idra
Idra hebben als "favorite class" hun hoogste acrane spellcasting class dwz wizard of sorceror (mogelijks zelf prestige class)

Update: Kender Handling
Kenders hebben allerlei dingen bij zich waar ze zich al dan niet meer van bewust zijn, nemen op willekeurige tijdstippen anders bezittingen mee om deze te bestuderen, rapen onbewust dingen op,... Kortom een kender heeft altijd de kans dingen uit zijn zakken te toveren die ook wel eens nuttig kunnen zijn. Om deze factor in het spel te brengen kan er een lijst opgesteld worden bij character creation die verder zal evolueren naarmate de campaign vordert.
Methode: random rol van alle items via tabel (common, extraordinary 1 per 20 common) Het aantal items is functie van het aantal pouches, zakken,...
- pouch (S) 5
- pouch (L) 10
- sack 15
- backpack 25
Tijdens het spelverloop kan een kender steeds éénmaal per dag proberen een specifiek item van geen al te grote waarde uit zijn zakken te toveren dat niet op de lijst staat (5% kans)

Rasputim
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Rasputim » Fri Aug 10, 2007 1:48 pm

Elk van de rassen in Ansalon heeft zijn eigen geschiedenis en gebruiken, dit uit zich ook in een aantal nieuwe items waarvan sommige tot jullie beschikking staan om de PC mee op te smukken. Het gaat hier over regionale of ras speciefieke items en enkele algemene goederen/items
http://users.telenet.be/dataDT/new_weapons&gear.pdf
Eenieder is vrij ermee te starten maar deze zijn later slechts te kopen in streken van oorsprong of bij ras specifiek als dat ras dominant aanwezig is.

Rasputim
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Rasputim » Mon Aug 13, 2007 10:45 pm

Misschien handig om weten is dat de campaign niet gelocaliseerd blijft rondom Pashin. Verschillende delen van het continent zullen aangedaan worden vooraleer het einde bereikt is. Bij de uitwerking van je background kan je hieraan denken, het kan zowel een voor- als een nadeel zijn door de streek te trekken van je afkomst. Hoe meer details jullie geven hoe meer ik deze kan uitspelen. Dit kan zich uiten in "robuust plan van de stad", "onderdag bij kennissen",... maar ook "een meute boeren die nog niet vergeten zijn dat de oogst verbrande bij een mislukt gnomisch experiment van jouw makelij",

Het spreekt van zelf dat een "human from the north", "gully dwarf from a far away city", ... niet hetzelfde is als een "nomad from the burning lands", "kender from Port Balifor",...

U begrijpt wel wat ik zeggen wil

Rasputim
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Rasputim » Sun Aug 19, 2007 10:04 am

Update: Half - Ogre
De lvl adjustment voor half-ogres staat beschreven in het boek als +1, ik ga deze laten wegvallen omdat deze niet in verhouding is met die van de minotaurs (+0 maar zeker even goede modifiers).

Rasputim
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Rasputim » Sun Nov 11, 2007 5:56 pm

Update: new races
Ik heb de commentaar gekregen dat draconians nagenoeg altijd evil zijn toen ik opmerkte dat draconians nu haalbaar werden voor back-ups, het is waar al is er nu reeds een nieuwe generatie die eerder naar neutral nijgt. Maar om daar een mouw aan te passen: noble draconians
http://users.telenet.be/dataDT/noble%20draconian.pdf
Deze zijn per definitie good aligned dus geen enkel probleem vormend, dan vergeten we eventjes dat ze zéér schaars voorkomen. :wink:

Ook ga ik proberen af en toe tijdelijk andere races toe te laten die vooral regiogebonden voorkomen, zie hier: Wendle centaurs
http://users.telenet.be/dataDT/wendle%20centaur.pdf
Deze medium sized (ja ik ban alle large races voor jullie) centaur variant kan genomen worden zolang men zich in en om Khur bevind (Nomad-Centaur alliance) als alternatief voor de echte centaurs.

Rasputim
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Re: character info

Postby Rasputim » Mon Dec 10, 2007 10:38 am

Update: races met lvl adjustments
Races met lvl adjustment mogen vanaf heden wel, laat het volgende de regel wezen:
    * lvl 1-5: +1-2
    * lvl 5-10: +3
    * lvl 10-...: +4
XP en andere dingen worden geregeld zoals in DM guide beschreven, mochten er vragen zijn, stel ze gerust

Rasputim
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Rasputim » Tue Feb 19, 2008 6:36 pm

update: Voor lvl's 6 en hoger lijkt het me redelijk een startkapitaal van lvl*1000stl te voorzien, beperkingen hierop zijn:
[list=]* maximaal 2000stl aan scrols om in spellist op te nemen
* maximaal 70% stl in magic items (totaal) of 50% stl per item[/list]

Lijkt me al bij al redelijk aangezien er geen gebrek aan loot is duszover en PC's elkaar looten bij overlijden

Mezir
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Mezir » Wed Feb 20, 2008 7:48 am

Rasputim wrote:Lijkt me al bij al redelijk aangezien er geen gebrek aan loot is duszover en PC's elkaar looten bij overlijden

Dit is doodnormaal hoor...

nyarlathotep
Lesser God
Lesser God

Postby nyarlathotep » Wed Feb 20, 2008 5:20 pm

En als beginning mage heb ik zoiezo de scribe-scrolls feat gratis...als ik blijf overleven natuurlijk.
We're old enough to know better - SWAMP O-uwe Z-akken

Smoking Wizard
High Priest
High Priest

Postby Smoking Wizard » Thu Feb 21, 2008 2:25 pm

Very good.

Mijn backup is een mage, als jij nu heel de tijd zit te kribbelen dan kan ik eens als je doodgaat massa's scrolls looten.

Klinkt leuk

nyarlathotep
Lesser God
Lesser God

Postby nyarlathotep » Thu Feb 21, 2008 5:56 pm

Hey, that's why (dead) friends are for...

Vergeet wel ni dat as ge de scrolls overneemt, da ge Bob der ook bij moet pakken. :wink:
We're old enough to know better - SWAMP O-uwe Z-akken

Smoking Wizard
High Priest
High Priest

Postby Smoking Wizard » Fri Feb 22, 2008 1:41 pm

Zal niet compatibel zijn met Izul mijn zwarte kat als familiar. Wil Bob gerust als snack laten dienst doen :twisted:

Rasputim
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Rasputim » Sat Feb 23, 2008 1:18 pm

Na vorige sessie denk ik niet echt dat er een gebrek aan fondsen is, of toch?

Rasputim
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Rasputim » Sat Apr 05, 2008 5:14 pm

Met al die dragonrider ambities binnen de party gaan we in dat opzicht het boek "Dragons of Krynn" erbij halen. Bij deze mag je daaruit de nodige feats enzo halen.
Kan ook handig zijn voor zij die aan draconians (zowel normal als noble) denken als back up :)

Return to “Dragonlance”