New Stuff!

At long last the Valorian Empire's incessant expansion encroaches upon Vitanian soil. While an allied army is on the way to break the siege of Lituvia, the people of Gorana eagerly await news of the upcoming battle.

Moderator: Mezir

Ploempje
Priest
Priest

Re: New Stuff!

Postby Ploempje » Tue Jan 19, 2010 11:26 am

Jetselaan 174 als ik me niet vergis

Falc
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Falc » Tue Jan 19, 2010 12:07 pm

http://www.radio1.be/verkeer/tunnels/

Tot einde januari wordt de Leopold II-tunnel elke nacht van 22u tot 6u in beide richtingen afgesloten.
Nacht van dinsdag 19 op woensdag 20 januari
- op de kleine ring: de Kruidtuin- en de Rogiertunnel in beide richtingen

Bon, om 23u35 is de laatste metro aan Simonis waarmee ik thuis geraak...
I can’t protect you without holding a sword.
I can’t embrace you while holding a sword.
-- Kubo Tite, Bleach volume 5

Ploempje
Priest
Priest

Postby Ploempje » Tue Jan 19, 2010 2:54 pm

ge kunt ook gewoon over de ring naar huis, zoals ge altijd doet... Simonis is 5 minuten van de ring...

Falc
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Falc » Tue Jan 19, 2010 3:19 pm

Mwof, toch niet zo dicht bij hoor.

En al bij al heb ik echt zin om ten laatste om middernacht thuis te zijn, dus dat past zo net met de metro.

Falc
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Falc » Fri Jan 22, 2010 2:23 pm

Wiens woonplaats wordt volgende week onveilig gemaakt?

Mezir
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Mezir » Mon Jan 25, 2010 2:42 pm

Ik zou deze vraag ook even beantwoord willen hebben dus ik stel voor dat iemand zich vrijwilligert.

Verder is deze post eigenlijk om te zeggen dat ik deze week de late shift heb en dus meer dan waarschijnlijk sowieso te laat zal zijn.

Falc
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Falc » Mon Jan 25, 2010 6:21 pm

Hoezeer te laat?

Mezir
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Mezir » Mon Jan 25, 2010 6:58 pm

Normaal gezien niet meer dan een half uur.

Falc
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Falc » Mon Jan 25, 2010 7:17 pm

't is maar dat men vorige keer bij mij al vroeg is beginnen inpakken, dus als we daar nog eens een late start bijrekenen...

Ploempje
Priest
Priest

Postby Ploempje » Mon Jan 25, 2010 8:25 pm

Sorry voor de late reactie, maar jullie zijn welkom hier! Afspraak half negen?

Ploempje
Priest
Priest

Postby Ploempje » Tue Jan 26, 2010 3:37 pm

we're on?
(of was de suggestie van Laurent: eerder niet deze week?)

Falc
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Falc » Tue Jan 26, 2010 3:45 pm

Ik had eerder iets van "best niet bij mij, want dan lijkt het mij de moeite niet..." Maar bij u is't geen probleem.

Hoewel ik wel quasi niet geslapen heb deze nacht, so a nap might be in order, after leaving work early. 15 minutes left...

Falc
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Falc » Wed Jan 27, 2010 9:19 pm

Big (final?) showdown coming up, and I had some thoughts which might be worth sharing now rather than next week. Take them with enough sodium chloride.

First, a quick recap for our missing Dog.

We zijn gaan slapen, maar in't midden van de nacht zijn we wakker geworden omdat er weer een boerderij in brand stond, die van het klein meisje en haar broer. Cue heroic rescue, although we do notice someone wrote "Worldliness is a sin" over their doorframe.

Getting a bit bothered with all this burning, we confront the boy in the morning. We krijgen eindelijk van hem te horen dat zijn familie straatarm is en dat hij van de houtzagerij heeft gestolen, onder andere om die blauwe jurk te kopen. Die jongen voelt zich zwaar schuldig maar zegt dan wel dat hij twee mensen heeft gezien die die man bij de houtzagerij de kop insloegen, twee mensen van't dorp...

Meer bepaald de man van zuster Patience, en de man van haar zus. Patience = die van de wasserij, dochter van de vrouw die mijn opa nog geholpen heeft vorige keer.

Tegen dan komt de steward af om te laten weten dat er een mob aan't vormen is want de mensen beginnen te panikeren. We kalmeren de meute en beloven dat het deze avond opgelost gaat zijn. Vervolgens begeven we ons naar de zagerij, want broeder Jedediah zou graag een groot geweer lenen om eens met Patience en haar familie te gaan 'babbelen'...

Eens in zicht van de zagerij worden we echter beschoten en na nog wat heroiek (minstens 4 ruiten zijn gesneuveld die sessie, bijna allemaal door mensen die er door zijn gesprongen) geraken we ongedeerd binnen, waar we broeder Stephen en zijn vrouw vinden, vastgebonden in het midden en verspreid over het gebouw: Patience, haar zus, hun twee mannen en de zoon van de kreupele, all of them armed. En dat is dus waar we volgende week beginnen.

First thought to chew on: what stake are we going to go for? Saving Brother Stephen and his wife seems to be the obvious one, but let's remember that everything that isn't at stake is up for grabs in Raises...

Then, the tone of the fight. I can sort of see two possibilities: the all-out firefight with bullets flying everywhere, or the more suspense-oriented version. I personally would prefer the second one I think, where each of us is stalking around the grand hall of the mill, filled with machinery that is casting worrying shadows in the dust-filled light, silence that gets shattered once in a while by a gunshot (or by an interesting Raise with Talking), etc. Bovendien past guns blazing ook niet zo goed bij de geweren van die tijd, herladen en zo... Maar goed, majority rules on this I'd say.

Onze lieftallige GM heeft ook laten weten dat ze toch graag een paar rondes zou spelen. Een snelle berekening leert ons dat de GM tegen 3 Dogs minstens 8 dobbelstenen nodig heeft per ronde: 1 Raise en 3 Sees. Vervolgens nemen we er de NPC generation regels bij voor groepen. Minstens 7 stat dice voor Shooting om te beginnen. 5 personen dus 10 extra stat dice, if you don't weigh it too much towards Shooting that's another 6 to start. 5d10 Demonic Influence. Every member is also a Trait, so that's at least 5 more dice of varying sizes. I count 18 dice without escalating, without items. Pre-emptive veto against rolling separate dice for every single weapon they pull out, by the way... They have 5 guns, we have two (if Kevin has one, I forgot), so let's just say that relatively speaking, their firepower is Big & Excellent. So yeah, 21 dice without escalating. I think you're fine for at least 3 rounds of play, which with 3 Dogs is long enough to run out of ideas, I think.

Might also be worth thinking about what our fellow Dog has been doing this morning. Bit hard to claim that he's been sleeping at the mill all this time and didn't notice the firefight until now. :-)

Ploempje
Priest
Priest

Postby Ploempje » Wed Jan 27, 2010 10:02 pm

jammer dat de fellow dog het forum niet leest, want it is a pretty good sum up :-)

I was heading for a mix of suspense and gun-fight in the final episode e.a., so that seems to be quite alright...
For the number of dice: I hate to be vetoed, when I didn't even have the chance to calculate/try things out myself. So, as GM, I out-veto you straight away :) I'd like to experiment some, so you might be the klos if you want it all smooth and perfect. I'll consider the ideas, but I'd rather discuss them afterwards, so we're not talking in de lucht. Maar... You should run your own series of Dogs if you want it exactly your way :-p Ik wil de dobbelstenen gebruiken om het verhaal te backuppen, en niet perse zoveel dobbelstenen om te winnen... Het is gewoon plezanter als ik het echt echt moeilijk kan maken voor jullie... Maar, ik zal het eens bekijken!

Falc
Evil Incarnate
Evil Incarnate

Postby Falc » Wed Jan 27, 2010 11:14 pm

Bij die 'veto' mocht nog wel een smiley bij, al bij al... Ik wou er gewoon op wijzen dat je het volgens de regels kunt doen zonder uzelf al te zeer in de hoek te schilderen.

Ik wil de dobbelstenen gebruiken om het verhaal te backuppen

Je hebt dit al een paar keer gezegd, maar ik ben nog altijd niet zeker dat ik snap wat je hiermee bedoelt...

en niet perse zoveel dobbelstenen om te winnen...

Euh, ik heb niks gezegd van winnen :wink: You need 8 dice each round, each of us needs 4 per round. Zeker met drie gaan we langer kunnen doorgaan dan jij. So you should absolutely aim to make the fight interesting and make each of your Raises hurt us. Dus ben je beter af met genoeg dice om 3 keer te kunnen Raisen dan genoeg voor 1 keer, nee?

btw, moest je het spelen als een groep, kun je altijd als Raise vertellen dat drie van je NPCs op drie verschillende manieren elk 1 van ons aanvallen gedurende deze 'fase' van't gevecht. One single Raise which we all need to See. It's not quite the standard play, but I see no reason to disagree with it.

Return to “Mezir's 4E Campaign”